Romania locurilor frumoase

Traseul turistic Bistrita-plaiul Zanoaga- varful Govora-plaiul Neteda

Traseul turistic Bistrita-plaiul Zanoaga- varful Govora-plaiul Neteda, Costesti

Timp de mers: 14 ore
Traseul este greu accesibil iarna
Marcaje: Bistrita-Curmatura Zanoaga, cruce albastra
Punctul de plecare este satul Bistrita, pe drumul forestier la nord de manastire se urca insotitand cursul volburat al Bistritei. Dupa 1 km de mers un izvor ne poate linistii setea, izvorul lui Kiriachide, unul dintre constructorii din 1934 a fostei cai ferate. Dupa inca 2 km ajungem la rascruce de drumuri, unde cei doi afluenti ai Bistritei Cuca si Gurgui se intersecteaza formand un singur rau, de unde si locul Intre Rauri. Mergand spre dreapta, pe Cuca la 200 m spre stanga o poteca urca de-a lungul unei vai abrupte spre muchea ce desparte bazinul Bistritei de cel al Costestiului, in Curmatura Tarniciorului. Dupa 2 ore de mers ajungem la plaiul Zonoagei, vechi loc de pasunat al oilor satenilor din Costesti. Urcam spre nord-est si apoi urmarim poteca de muchie ce urca spre varful Zmeuret, pentru ca apoi sa atacam urcusul spre sud-est, spre Govora (1957 m). De aici spre versantul estic ajungem in saua Lespezi. In acest punc potecile se ramifica, cotind spre dreapta pe directia sud-vest, trecand pe deasupra stanei din Scanteia se ajunge la curmatura Neteda. De aici pe poteca ciobaneasca ce strabate pe directia sud Plaiul Netedii pana la Gura Plaiului unde se zareste stana Neteda. Coborand pana in valea Costestiului si urmam cursul apei pana in punctul Prislop, loc de unde apa Costestiului este preluata pe tuburi si dusa in Bistrita la o hidrocentarala. Pasind pe drumul forestuier, putem admira panorama satului Pietreni,a carierei de calcar si a satului Bistrita. Asadar comuna Costesti poate oferii calatorului locuri de o rara frumusete, locuri pentru plimbari si drumetii in natura.

Scrie review Traseul turistic Bistrita-plaiul Zanoaga- varful Govora-plaiul Neteda

Ai vizitat Traseul turistic Bistrita-plaiul Zanoaga- varful Govora-plaiul Neteda? Poate ne povestesti si noua.

Nota: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Verificare: (numai litere)
* toate campurile sunt obligatorii